הבלוג

90% מהצרכנים מסתמכים על המלצה שמגיעה מאנשים שהם מכירים לפני הקנייה הבאה

נילסן: 90% מהצרכנים מסתמכים על המלצה שמגיעה מאנשים שהם מכירים לפני הקנייה הבאה, 70% סומכים על המלצות וסקירות שהם מוצאים באינטרנט וברשתות החברתיות.

סושיאל טיימס: על כל דולר שהשקיעו משווקים בשיווק דרך משפיענים הם קיבלו שווי מדיה של 6.85$

הפרסום המסורתי מתקשה בשנים האחרונות להשפיע על החלטות הרכישה של הצרכנים העמוסים ומנהלי השיווק מחפשים דרכים אלטרנטיביות כדי להילחם באדישות הצרכנים לפרסומות. השילוב בין טקטיקת השיווק מפה לאוזן לפריחתן של הרשתות החברתיות, יצר הזדמנות גדולה וטקטיקה חדשה-ישנה שזכתה לשם "שיווק מבוסס משפיענים".

בשנים האחרונות שיטת השיווק והקידום הזו עלתה שלב. במקום להתרכז רק במפורסמים, המותגים מחפשים גם אנשים מן השורה. כאלה שיש להם עוקבים רבים ושמייצרים עניין ומעורבות (engagement) בקרבם. זה יכול להיות אנשי תקשורת ועיתונאים, אמנים ויוצרים, יו-טיוברים מוצלחים או אפילו הבחור מהבית מעבר לפינה שמצליח לגרור אחריו שובל של מעריצים ועוקבים באינסטגרם. כל אלה - סלבס ואנשים רגילים - הופכים להיות משפיעני רשת והשיטה קרויה Influencer Marketing.

הרעיון, מסבירים המומחים בתחום, הוא לנצל את שיטת השיווק הקדומה מפה לאוזן ולאפשר לצרכנים פוטנציאליים להיחשף למוצר לא דרך פרסומת קלאסית או פרזנטור יפה תואר, אלא דרך אנשים רגילים, כאלה שהם עוקבים אחריהם ומשדרים אותנטיות לכל עבר.

סקר שערכה חברת נילסן העולמית בשנים האחרונות הראה, כי 92% מהנסקרים מאמינים להמלצות מחברים, 70% לדעות של צרכנים אונליין ורק 47% מאמינים לפרסומות בטלוויזיה. עוד פחות מזה (33%) מאמינים לבאנרים אונליין. באותו הקשר, פרסומאים זוכים לפחות אמון (4%) מפוליטיקאים (6%), כפי שעלה בסקר אחר שפורסם השנה באתר AdAge.

המחקר האחרון שפרסמה socialtimes בדק את שווי המדיה של עשרות קמפיינים שנעשו באמצעות משפיענים ברשתות החברתיות. הממצאים נותנים גושפנקה לאפקטיביות של המשפיענים גם בהיבט המדיה. מהמחקר עולה כי על כל דולר שהשקיעו משווקים בשיווק דרךמשפיעניםהם קיבלו שווי מדיה ממוצע של 6.85 דולר. בתחום מוצרי צריכהשווי המדיה אף גבוה יותר ומגיע ל- 11 דולר.

שיווק חכם וממוקד באמצעות משפיענים

"אנחנו נותנים את כל הפתרון למותג - משלב איתור המשפיענים, דרך הקריאייטיב ועד למדידה שלו", מסבירה אפרת סלע איתמר, מנכ"לית חברת Leaders, המתמחה באיתור ובהנעה של משפיענים ברשתות חברתיות.

ב-Leaders פיתחו כלי שמאפשר למדוד בצורה איכותנית מי משפיען רשת ומי פחות. כל גולש יכול להיכנס לאתר שלהם ולראות מה הציון שלו כמשפיען בסקאלה שנעה בין 0 ל-100, כשהממוצע בישראל עומד על הציון 50. הציון לוקח בחשבון פרמטרים כמו כמות חברים וכמות עוקבים, אבל הדגש העיקרי שניתן הוא על כמות האינגייג'מנטס שהגולש מייצר. המדד, מסבירה סלע איתמר, לוקח בחשבון גם את "אשליית כמות החברים" ומראה שגם כאן הגודל לא קובע. "יכול להיות שיש לי 5,000 חברים אבל אני לא מעניינת ואני לא מייצרת מעורבות אצל העוקבים שלי. מצד שני, יכול להיות שיש מישהו עם פחות חברים אבל מייצר עניין בדמות לייקים, תגובות ושיתופים", היא מסבירה.

היתרון: קהל מפולח

אחד היתרונות של עבודה מול משפיענים הוא קהל מפולח שמתעניין בתחום עיסוקו של המשפיען. בעוד שפרזנטור מפורסם מביא איתו קהלים מכל מיני תחומי עניין, בלוגר בתחום היופי או שף מביאים איתם קהל עוקבים מאוד מפולח, דבר שמאוד משחק לטובת המותגים בקמפייני המשפיענים שלהם.

סלע איתמר נותנת דוגמא: "מיטבתה פנו אלינו כשהשיקו מוצר חדש – חלב דל לקטוז ורצו לקדם אותו באמצעות משפיענים ברשתות החברתיות. איתרנו להם 200 מובילי דעה, בעלי ציוני השפעה גבוהים, אשר רגישים ללקטוז והם שהתנסו במוצר וקידמו אותו במדיה החברתית".

"ומה יוצא לי מזה"?

התגמול הוא אחד הדברים המעניינים בתחום השיווק מבוסס המשפיענים. בלידרס מתמקדים בעיקר בחלוקת המוצר עצמו לקמפיינרים שלהם. "התגמול הוא ברמת המוצר. לא בכסף אלא בשווה כסף. אנחנו לא יכולים לבקש שתעלה כל יום הודעה ותקבל חבילת במבה. אבל לחברת לנקום למשל קידמנו מוצר שעולה 800 שקל ו-150 נשים משפיעות קיבלו אותו בתמורה להעלאת שלושה פוסטים במהלך חודש ימים שבו הן מספרות על השימוש במוצר והשינוי לעור הפנים", אומרת סלע איתמר.

"מותגים רבים בישראל כבר השכילו להשתמש בקהילות משפיענים", אומרת סלע איתמר, "ביניהם מותגי המזון והמשקאות שטראוס, יטבתה, מחלבות גד, זוגלובק, טמפו ומולר; מותגי התינוקותפמפרס, האגיס, מטרנה ואוונט; ומותגי הטיפוח לוריאל, קליניק, ג'ילטוהד אנד שולדרס ועוד... השיח ברשת כבר מזמן עבר לידי הצרכנים כשהפופולארים מביניהם יכולים לקבוע בקלות מהו הטרנד הבא או המוצר המוביל הבא". 

 

מעוניינים לשמוע איך קמפיין משפיענים יכול לעזור למותג שלכם? צרו קשר עם נציג 052-8512067 This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

×