הבלוג

1,000 לידריות ישראליות קבעו: נשים הן לא רק איפור וטיפוח!! קמפיין חברתי חדש מבית Always ו-Leaders

בקמפיין לידרס חברתי וויראלי במיוחד, 1,000 לידריות יצרו שיח ביקורתי סביב האופן שבו מיוצגות נשים באימוג'יס. במסגרת המהלך התדמיתי ""LIKE A GIRL של Always העלו הנשים את המודעות החברתית לדמויות הנשיות הסטיגמטיות שיש לכולנו בסמארטפון. המהלך הניב למעלה מ-5.6 מיליון חשיפות ו- 30 אלף אינטראקציות במדיות השונות.

שמתם לב פעם לאימוג'ים הנשיים שיש לכם בסמרטפון? אם לשפוט עפ"י האימוג'ים האלה – כנראה שכל הנשים לובשות ורוד ומצטיינות בריקוד וטיפוח הציפורניים... לעומת זאת, האימוג'ים הגבריים כוללים בעלי תפקידים מגוונים, ספורטאים למיניהם ועוד...במסגרת הקמפיין החברתי #LIKEAGIRLE, הפיקה חברת Always סרטון שמדבר על הייצוג הנשי הבעייתי דרך האימוג'ים וכן יצרה אימוג'ים נשיים אלטרנטיביים. כ- 1,000 לידריות, ביניהן בנות נוער ואמהות לבנות נוער, הוזמנו להשתתף בקמפיין, שמטרתו הייתה העלאת המודעות לנושא הייצוג הנשי באימוג'ים, ע"י הפצת הסרטון ברשתות החברתיות, וקריאה לשינוי ייצוג זה באמצעות שימוש באימוג'ים החלופיים. פעילות עם 1,000 לידריות הניבה  1,825 פוסטים, 5,636,182 חשיפות ו- 30,000 אינטראקציות!

 

הפיצוח

יצרנו תנועה חברתית של נשים ונערות הקוראות לחברה לראות אותן מכמה זוויות מבט

טוםאולויזמטרת הפעילות הייתה, כאמור, העצמת הערך העצמי של נערות מתבגרות ונשים מתוך ההבנה שנשים הן עולם שלם והן מתעניינות לא רק בטיפוח וביופי אלא גם בדברים נוספים. בשלב הראשון, יצרנו תנועה חברתית בפייסבוק, הקוראת לנערות ולנשים נוספות לתמוך ביוזמה. הלידריות שיתפו בעמודים הפרטיים שלהן ובקבוצות בפייסבוק את סרטון Likeagirl מבית always וכתבו כיצד הן מתחברות לסרטון באופן אישי. הן בחרו אימוג'י אלטרנטיבי, מתוך האימוג'ים החדשים שעיצבה Always, שלטענתן מייצג אותן בצורה הטובה ביותר.

הסרטון שותף במקביל ובפרק זמן קצר במאות עמודי פייסבוק פרטיים ויצר אפקט גדול על הגולשים ברשת. גולשים רבים ובעיקר גולשות ובנות נוער, נתקלו בסרטון ששותף בו זמנית על ידי מספר חברות ומשפיעניות אחריהן הן עוקבות. עם הגדלת הנראות של הסרטון, גדל גם כוחו. שיתוף הלינק לסרטון, המקושר לעמוד הפייסבוק של Always, חשף במקביל את הקהל גם למותג העומד מאחורי היוזמה החברתית.

 

 התאמת הפעילות לפלטפורמות השונות

אולויזיוטיובמבנה הפעילות הותאם למדיה בה היא התנהלה. כך, פעילות האינסטגרם התמקדה בתמונות מקוריות שצולמו על ידי הלידריות המשתתפות. הלידריות הדביקו על תמונה שלהן את האימוג'י אליו הן הכי מתחברות. בתיאור התמונה הן סיפרו על קמפיין Likeagirl ועל האופן בו האימוג'יס הקיימים לא מייצגים אותן בצורה מלאה. כך למשל פרסמה מרים גדיאל, לידרית ממחלקת הנוער של לידרס, בעמוד האינסטגרם שלה: "אני הבחורה שמתאפרת, שמורחת לק, שעסוקה המון ב״דברים של בנות״. באותה מידה, אני אותה בחורה עם חגורה צהובה בקראטה, שהקימה עסק קטן בגיל 17, שטיילה שבוע לבד בחו״ל (ושרדה את זה על אף חוש ניווט קלוקל במיוחד), שטיפסה על הר שעות כדי להגיע לפסגה. אני הרבה מעבר לאימוג׳ים ורודים, אני בת, ואני יכולה לעשות הכל. סוף סוף מצאתי את האימוג׳י שמאפיין אותי!"

 

 

 

סיכום

אולוויז4המטרה של פעילות Likeagirl היתה קידום המסר החברתי שנערות ונשים מתעניינות ביותר מרק באיפור ובטיפוח. פתיחת הפעילות למספר רב של משתתפות, בהן בנות נוער רבות, אפשרה יצירת שיח חברתי נרחב ברשתות החברתיות. בנוסף, המהלך הצליח בזכות התאמה של הקמפיין לפלטפורמות השונות, כך שהמסר תוקשר בצורה הנכונה ביותר לכל מדיה ומדיה. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 מעוניינים לשמוע איך קמפיין משפיענים יכול לסייע למותג שלכם? צרו קשר עם נציג 052-8512067 This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

×