הבלוג

איזו מדיה נתפסת הכי אמינה בעיני הצרכנים

אפרת סלע איתמר, מייסדת

 

נילסן: השיווק מפה-לאוזן היא המדיה האמינה ביותר על הצרכנים

המלצות מפה- לאוזן שהתקבלו מבני משפחה או חברים הן מדיית התקשורת השיווקית שנתפסת כאמינה ביותר בקרב הצרכנים. כך עולה מדוח שערכה חברת המחקר נילסן בסוף השנה שעברה ב-58 מדינות מסביב לעולם.תמונה

מהדוח עולה, כי 84% מהצרכנים אמרו כי המקור שנתפס אצלם כאמין ביותר בכל הקשור לחוות דעת על מותגים או מוצרים הוא המלצות של בני משפחה וחברים. במקום השני, נמצאים אתרי הבית של החברות והמותגים, עליהם סומכים 69% מהצרכנים. למקום השלישי באמון הצרכנים הגיעו ההמלצות המקוונות של צרכנים אחרים (שהם לא מכירים). עוד עולה מהדוח, כי 48% מהצרכנים סומכים על פרסומות במנועי חיפוש, על מודעות ברשתות החברתיות ועל פרסומותוידאו מקוונות, ו-42% סומכים על באנרים פרסומיים.

הפרסום בטלוויזיה ברדיו ובעיתונות הכתובה עדיין נתפס כאמין בקרב הצרכנים. 62% מהצרכנים מאמינים לפרסום בטלוויזיה,61% מאמינים לפרסומות במגזינים, ו-60% מאמינים לפרסום בעיתונות היומית. פרסומות הרדיו נתפסות כאמינות בקרב 57% מהצרכנים, ופרסומות בקולנוע נתפסות אמינות בקרב 56%. עוד עלה, כי הפרסום בעזרת חסויות נתפס אמין בקרב 61% מהצרכנים, ופרסומות החוצות זוכות לאמונם של 57%.

החדשות הטובות שעולות מהדוח הן, כי באופן כללי רמת האמון של הצרכנים במדיות השונות, כגון דיגיטל, טלוויזיה ורדיו, נמצאת במגמת עלייה.

לסיכום כותבים מחברי הדוח, כי "בעוד שהטלוויזיה נשארה המדיה המרכזית לתקשור עם ההמונים, הצרכנים מסביב לעולם מסתמכים יותר ויותר על המדיות הדיגיטליות כדי לקבל מידע והמלצות על מוצרים ומותגים".

המחקר של נילסן נערך ברבעון הראשון של שנת 2013. במחקר השתתפו מעל ל-29,000 צרכנים מ-58 מדינות מאירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון.

להורדת הדוח המלא הקליקו כאן: http://bit.ly/1nbu8TN.

דוח: המפרסמים מרוצים מהשיווק בעזרת משפיענים

73% מהמשווקים החלו לאמץ בשנים האחרונות את טקטיקת השיווק בעזרת משפיענים ומובילי דעה, ו-69% מהם אמרו כי השימוש בטקטיקה הזו הביא להם תוצאות משביעות רצון. כך עולה מדוח חדש בשם "שיווק מבוסס משפיענים: תמונת מצב 2014", שהסתמך על סקר שנערך בקרב 650 משווקים וסוכנויות תקשורת שיווקית בארצות הברית ואירופה.

מהדוח עולה, כי האתגר המרכזי הניצב בפני המשווקים והסוכנויות בנושא שיווק מבוסס משפיענים, הוא היכולת שלהם לזהות את המשפיענים השונים בסביבה הדיגיטלית ובערוצים השונים. 69% מהמשתתפים בסקר הצביעו על מציאת המשפיענים הנכונים להם כאתגר הגדול ביותר, 56% אמרו כי האתגר המרכזי הוא היכולת למשוך את תשומת ליבם של המשפיענים, ו-44% סימנו כאתגר את היכולת למדוד את ההחזר על ההשקעה בשיווק מבוסס משפיענים.

אז מה בעצם רוצים המשווקים למצוא אצל המשפיענים?

– 79% מהמשווקים חושבים שהתפקיד המרכזי של המשפיענים הוא לעזור להם לעודד את השיח על נושא מסוים שהם מקדמים.

– 73% מהמשווקים חושבים שהמשפיענים צריכים להיות בעלי יכולת הגעה לקהל שהם מחפשים.

– 62% מהמשווקים חושבים שצריך להתאים את המשפיענים לנושא המסוים שהם מקדמים.

עוד עלה במחקר, כי 76% מהמשווקים משתמשים במשפיענים לצורך השקת מוצרים, 57% משתמשים בהם כדי לקדם תכנים, ו-50% משתמשים במשפיענים לקידום אירועים. מהמחקר גם עלה קשר ישיר בין התקציב שמוקדש לשיווק מבוסס משפיענים לבין ההצלחה של הטקטיקה. ככל שהנתח של השיווק מבוסס המשפיענים מתקציב השיווק הכללי גבוה יותר, כך עולה שביעות הרצון של המשווקים מהטקטיקה.

לקריאת הדוח המלא הקליקו כאן: http://bit.ly/QkBvxr.

פייסבוק "גומרת" על דפי האוהדים

גאים במספר האוהדים שהצטרפו לדף הפייסבוק של המותג שלכם? חושבים שעכשיו אתם יכולים לתקשר איתם בצורה אורגנית ובאופן ישיר? אתם כנראה טועים.

תמונהחלפו הימים בהם מותגים יכלו לתקשר עם האוהדים שלהם בפייסבוק ללא תשלום. בשנה האחרונה הורידה הרשת החברתית בצורה דרסטי את היכולת של המותגים לתקשר עם האוהדים שלהם באמצעות פוסטים לא ממומנים בדפי המותג. אומנם, אצל רבים מהמשווקים המספר שנחקק בראש הוא 17%, או, במילים אחרות, פוסט שתעלו לפייסבוק יעלה בפיד של 17% מהאוהדים של דף המותג. אבל, עכשיו מסתבר כי המספרים הם לגמרי אחרים, ולאו דווקא לטובתכם.

מנתונים שפרסמה סוכנות השיווק הדיגיטלי Social@Ogilvy עולה, כי החל מחודש אוקטובר האחרון חלה ירידה של 50% בהפצה האורגנית של פוסטים בפייסבוק. כך למשל, ב-23 עמודי הפייסבוק שנבדקו, שלכל אחד מהם יותר מ-500,000 אוהדים, נרשמה בחודש פברואר תפוצה אורגנית ממוצעת של 2.11%. זאת, לעומת תפוצה אורגנית של 4.04% בחודש אוקטובר שעבר. לשם הדגמה, מותג שמחזיק עמוד פייסבוק עם 100,000 אוהדים, יכול להגיע עם פוסט ממוצע שלו רק לקיר של כ-2,000 מהם.

מחברי הדוח טוענים, כי המשווקים צריכים להכין את עצמם לעובדה כי בסופו של דבר כל הפעילות שלהם בפייסבוק תזדקק לתמיכה ולהשקעה כספית. מרשל מנסון, מנכ"ל Social@Ogilvy, אמר כי בטווח הקצר הירידה בהפצה האורגנית תגדיל את ההוצאה של המשווקים בפייסבוק, אך בטווח הארוך היא תשלח אותם לחפש מדיות חברתיות שמאפשרות הפצה אורגנית טובה יותר, כמו למשל טוויטר או אינסטגרם.

פייסבוק מצידה טוענת, כי המשווקים צריכים להתייחס לאוהדים בעמוד שלהם בתור עוד דרך להפוך את הפרסום שלהם לממוקד ואפקטיבי יותר, ולא בתור ערוץ הפצה חינמי.

×